Press "Enter" to skip to content

7 wskazówek, jak rozreklamować własny biznes

Rozpoczęcie własnej działalności nie jest proste. Wraz ze specjalistami, których znajdziesz w aplikacji Referral podpowiemy ci, o czym nie możesz zapomnieć, próbując rozpocząć własną działalność.

  1. Zadbaj o należytą widoczność w internecie

Brzmi jak banał, jednak w praktyce nie jest to takie łatwe. Zadbaj o to, by posiadać własną domenę. Wcale nie musisz mieć swojej strony internetowej – jeśli uważasz, że to nie ten moment, by w nią inwestować, stwórz przynajmniej profil na Facebooku i niech adres z domeny przekierowuje tam. Oczywiście, musisz dbać o to, by profil był aktualizowany – bez tego odwiedzający nie będą pewni, czy twoja firma nadal oferuje jakieś usługi. Własna domena to także adres e-mail w niej stworzony. Nie dołączaj do „profesjonalistów” mających skrzynki w domenie @buziaczek.pl.

2. Bądź widoczny również poza internetem

W ostatnich latach przywykło się myśleć, że sukces może zapewnić tylko widoczność w internecie. To błąd – internet zaczyna w coraz większym stopniu przypominać realny, fizyczny świat. Myśl o swoich punktach styku w internecie bardziej jako o numerach telefonu, które ułatwiają kontakt, ale go nie załatwią. Wydrukuj wizytówki z adresem strony internetowej, zadbaj, by adres był na każdym szyldzie, drogowskazie czy billboardzie. Reklama poza internetem okazuje się czasem tańsza, niż ta na Facebooku czy Google’u.

3. Bądź uchwytny

Nie musimy Ci zwracać uwagi na to, by odbierać dzwoniący telefon – każdy z nich to potencjalna okazja do zrobienia biznesu. Ale pamiętaj również, że każdy punkt styku, który pozostawiłeś w internecie to też taka okazja. Odpisuj na maile, wiadomości na Facebooku czy komentarze – nigdy nie wiesz, który klient będzie zainteresowany współpracą. Możesz też korzystać z zewnętrznych narzędzi i odpowiadać na komentarze poza swoim profilem – na forach w różnych mediach społecznościowych – dzięki temu możesz trafić ze swoją ofertą do osób, które akurat dyskutują o tym, że potrzebują takiego rozwiązania, jak twoje.

4.Buduj sieć kontaktów

Nigdy nie wiesz, kiedy dany kontakt biznesowy ci się przyda. Twoim klientem może zostać ktoś, kto nawiązał z tobą kontakt nawet kilka lat temu – zaciekawiła go twoja oferta, ale akurat wtedy nie była potrzebna. Zakończona usługa wcale nie musi oznaczać końca kontaktu z klientem – dbaj również o te relacje, bo małym nakładem pracy i funduszy możesz pozyskać ambasadorów, którzy będą pracowali na twój wizerunek i pozyskiwali pomysły dla ciebie.

5. Zbieraj rekomendacje

Wykonałeś dobrą robotę? Poproś o potwierdzenie tego na piśmie – to nic nie kosztuje, a w przyszłości będziesz mógł przekonać właśnie tym wahającego się kontrahenta. Oferujesz produkty lub usługi do masowego klienta? Dbaj o to, by ich polecenia były widoczne i zawsze włóż trochę więcej wysiłku by naprawić pomyłki i wpadki, na które ludzie się skarżą. Nawet jeśli w krótkim terminie narazi cię to na zmniejszenie zysków, ostatecznie to się opłaci.

6. Korzystaj z zasobów innych

Żeby przygotować reklamę w internecie, wcale nie potrzebujesz własnego copywritera, grafika czy stratega. Nie musisz też zatrudniać agencji. W Polsce wzajemne pomaganie sobie przez firmy jest jeszcze novum, ale na zachodzie to standard, że jedna firma pomaga drugiej – również wynajmując swoich specjalistów do konkretnych zadań dla innych. Jest to tańsze i często dużo bardziej efektywne, niż wynajęcie agencji do takich zadań. A przy okazji pomaga zaoszczędzić pieniądze – zarówno tobie, jak i firmie, która użycza pracownika – zwykle dodatkowe zlecenia robią oni w czasie, który inaczej byłby mniej lub bardziej zmarnowany.

7. Zapisz się do aplikacji Referral

Nowopowstała usługa pt.  „Wprowadzenie do oferty i na rynek innowacji produktowej w postaci usługi elektronicznej wspierającej networking biznesowy, w szczególności rekomendacje, umawianie spotkań i wspólne wykorzystywanie zasobów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. w ramach aplikacji Referral wspiera networking biznesowy, w szczególności rekomendacje, umawianie spotkań i wspólne wykorzystywanie zasobów. Nikt nie załatwi za ciebie większości punktów powyżej, ale z aplikacją– możesz znacznie ułatwić sobie codzienne zadania. Dostęp jest oferowany za symboliczną opłatą, co odsiewa niezainteresowanych, chcących tracić czas. Jest jednak na tyle niska, że nawet jeden skutecznie nawiązany kontakt biznesowy może zwrócić się wielokrotnie.

>>> KLIKNIJ I ZAPOZNAJ SIĘ Z PLATFORMĄ REFERRAL >>>

One Comment

Dodaj komentarz