Press "Enter" to skip to content

Dbanie o zdrowie dzieci podczas powrotu do szkoły

Jako rodzic chcesz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby zapewnić Twojemu dziecku jak najlepsze przygotowanie, gdy w tym roku wyjdzie z domu do uświęconych korytarzy szkoły podstawowej, gimnazjum lub liceum. Podczas przeglądania listy powrotu dziecka do szkoły, aby przygotować je do nowego roku szkolnego, nie zapomnij również umieścić na liście jego zdrowia.

Powrót do szkoły może być ekscytujący i trochę nerwowy dla dzieci (i ich rodziców!). W dzisiejszych czasach jest wiele do przemyślenia, a nie tylko o tym, z kim będą siedzieć na lunchu. Będą również chcieli być mądrzy w kwestii zarazków i wirusów oraz tego, jak zachować zdrowie przez cały rok, aby mogli nadal być sobą.

Rozmawialiśmy z pediatrą, która podzieliła się niektórymi z najważniejszych rzeczy, które rodzice mogą zrobić, aby pomóc swoim dzieciom powstrzymać rozprzestrzenianie się zarazków i zapewnić dobry początek roku szkolnego. Wskazówki, jak dbać o zdrowie dziecka w tym roku szkolnym:

1. Ćwicz zdrowe nawyki higieniczne

„Najpierw przejdź do podstaw i porozmawiaj z dzieckiem o znaczeniu dobrej higieny i prostych sposobów, w jakie mogą one pomóc w powstrzymaniu rozprzestrzeniania się niechcianych zarazków i wirusów” – powiedział doktor.

Oto kilka rzeczy, które możesz razem ćwiczyć:

  • Unikaj kichania w dłonie i zamiast tego ćwicz kichanie w zgięciu łokcia, a nawet pod koszulą, aby krople kichania nie krążyły.
  • Użyj za każdym razem jednej chusteczki i wyrzuć ją. Używaj nowej chusteczki KAŻDEGO, gdy wydmuchujesz nos, kichniesz lub łapiesz śluz, a następnie wyrzuć chusteczkę do wyściełanego kosza na śmieci. Żaden rodzic nie chce widzieć śladu chusteczek w pokoju dziecka, ani nauczyciel nie chce widzieć, jak zaśmiecają klasę.
  • Często myj ręce mydłem i wodą. Często myj ręce , zwłaszcza po wydmuchaniu nosa lub kaszlu. Najlepszym sposobem na umycie rąk jest użycie ciepłej wody z mydłem i pocieranie rąk przez pełne 20 sekund.
  • Unikaj dotykania twarzy. Szacuje się, że ludzie dotykają twarzy co najmniej 23 razy na godzinę. Aby zapobiegać infekcjom, trzymaj ręce z dala od oczu, nosa i ust, szczególnie podczas sezonu COVID-19 i grypy. Czemu? Ponieważ twoje błony śluzowe są idealnym miejscem dla drobnoustrojów powodujących infekcje dróg oddechowych.
  • Unikaj dzielenia się w klasie kredkami, markerami i nożyczkami. Jeśli muszą dzielić się zapasami, upewnij się, że dziecko wie, jak umyć ręce po zakończeniu.

2. Stosuj zbilansowaną dietę

Niezależnie od tego, czy jest przedszkolakiem, czy seniorem w liceum, dzieci powinny jeść dobrze zbilansowaną dietę, aby zachować zdrowie — to znaczy świeże owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste i chude białka. Naucz swoje dzieci jeść „tęczę” i co tydzień próbować nowego koloru. Kolorowe owoce i warzywa są pełne witamin, przeciwutleniaczy i substancji zwalczających układ odpornościowy.

Jeśli Twoje dziecko jest wegetarianinem, nie nabiału lub ma nieregularną dietę, możesz się zastanawiać, czy powinno przyjmować witaminy, aby poprawić swoje zdrowie. Chociaż mogą pomóc, witaminy nie zawsze są potrzebne.

3. Nawodnienie to podstawa

Jeśli chodzi o zdrowie Twojego dziecka, nawodnienie musi odgrywać dużą rolę. „Odwodnienie dzieci może prowadzić do bólów głowy, zawrotów głowy, senności i słabej nauki” – powiedział doktor

Doktor podzielił się informacjami na temat tego, ile Twoje dziecko powinno pić każdego dnia:

  • 1 do 3 lat – około 3 do 4 szklanek mleka i wody
  • 4 do 7 lat – około 5 szklanek mleka i wody
  • 8 lat i więcej – około 8 szklanek mleka i wody

Idźcie razem na zakupy i znajdźcie butelkę wody, którą Wasze dziecko lubi nosić i trzymać przy biurku przez cały dzień. Jeśli woda to nie ich rzecz, dosłodź ją kawałkiem owocu, np. ananasa, aby dodać smaku.

4. Śpij dużo

„Sen jest podstawą rozwoju, nauki i zabawy” – powiedział dr Fels. „Może przywrócić nasze ciała i umysły. A dzieci, które mają odpowiedni sen, mogą mieć zdrowszy układ odpornościowy, lepsze wyniki w szkole i wykazano, że mają lepszą wydajność pamięci i lepsze zdrowie psychiczne”.

5. Zostań w domu, gdy jesteś chory

Innym ważnym sposobem ograniczenia rozprzestrzeniania się zarazków i wirusów jest pozostanie w domu, gdy nie czujesz się dobrze. Monitoruj swoje dziecko każdego ranka przed pójściem do szkoły, aby zobaczyć, jak sobie radzi i jak się czuje.

6. Bądź na bieżąco ze szczepieniami

Najlepsza obrona to silna ofensywa i właśnie dlatego szczepienia są najlepszym sposobem ochrony Ciebie, Twoich dzieci i innych przed chorobami. Skontaktuj się z lekarzem swojego dziecka i upewnij się, że dziecko jest na bieżąco ze wszystkimi szczepieniami lub poproś o harmonogram szczepień .

„Ważne jest, aby być na bieżąco ze wszystkimi szczepieniami, w tym na zapalenie opon mózgowych, tężec , odrę , szczepionkę przeciw grypie i szczepionkę COVID-19 , jeśli się kwalifikujesz” – powiedział doktor.

Zobacz więcej na stronie: https://www.bannerhealth.com/healthcareblog/advise-me/back-to-school-back-to-germs

Dodaj pierwszą opinię do publikacji

Dodaj komentarz