Press "Enter" to skip to content

Strategia oraz cele marketingowe – agencja reklamowa wspomoże

W agencjach reklamowych spotkać jesteśmy w stanie parę, a w pewnych sytuacjach nawet kilkanaście przeróżnych stanowisk. Każda z osób, absorbująca się różnymi rzeczami, funkcjonuje na łączny sukces w trakcie kampanii. Ważne miejsce w firmie absorbuje człowiek opracowujący strategię marketingową, potocznie zwany strategiem. Wolno ogłosić, że jest to jednostka napędzająca pracę zespołu, kierująca ją na odpowiednie tory. Strateg pilnuje nad tym, aby każdy tryb w reklamowej maszynie, harmonizował z całością. Opracowuje też plan działania.

W tym celu musi wnikliwie zaznajomić odbiorcę, do jakiego ma być skierowana reklama. Stara się w następstwie tego zapoznać zwyczajami i nawykami konsumentów, ich wyczekiwaniami. Wiedza ta jest podłożem powstającej reklamy. Oparta jest ona na całkowicie, starannie prowadzonych i analizowanych testach. Strateg stara się je uporządkować oraz po wyznaczeniu grup docelowej, odnaleźć jakieś punkty wspólne między odbiorcą, a zleceniodawcą i jego produktem. Strateg tworzy także strategię komunikacyjną, czyli określa kanały, którymi reklama ma dotrzeć do nabywców. Postać kreująca strategie pełni istotną i odpowiedzialną funkcję w agencji reklamowej. To ona ponosi odpowiedzialność za wizerunek danej marki.

Pracę agencji reklamowej często identyfikuje się z działaniami działu kreacji. Dzieje się tak być może dlatego, iż wyniki jego pracy są w najwyższym stopniu widoczne, aby nie oznajmić, spektakularne. Jakkolwiek w innych działach pracują ludzie nie mniej kreatywni – wypróbuj Umawianie spotkań biznesowych z InterimSales.pl. Identycznie znaczący jest dział handlowy (obsługi konsumenta). Jest to charakterystyczny pośrednik pomiędzy konsumentem a działem kreacji. Kiedy projekt reklamy jest gotowy, pracownicy działu obsługi konsumenta przekazują od zleceniodawcy wiadomości na temat możliwych poprawek itp. Konsultacje i wymiany uwag mogą niekiedy trwać w istocie długo.

Adekwatnie zadaniem działu obsługi konsumenta jest kreatywna sprzedaż gotowego towaru. Osoby pracujące w tym dziale świetnie go znają, nieraz widzą, jak powstawał. Potrafią rozmawiać o nim z klientem. Pracobiorca działu obsługi kontrahenta jest postacią z dużymi zdolnościami interpersonalnymi. Musi umieć pogodzić wizję konsumenta i pomysły ludzi z działu kreatywnego.

Dodaj pierwszą opinię do publikacji

Dodaj komentarz